2 نوع قهوه گلد نستله (نسکافه)

قهوه گلد نستله (نسکافه)

قهوه گلد نستله یک نوع قهوه فوری است که در شرکت نستله و با نشان تجاری نسکافه تولید و عرضه میگردد. این نوع نوشیدنی ترکیبی از دانه های روبوستا و عربیکا است که با استفاده از روش انجامدی به پودر قهوه یا همان قهوه فوری تبدیل میشود.

شرکت نستله

شرکت نستله به عنوان بزرگ ترین تولید کننده‌ی مواد غذایی و نوشیدنی شناخته می‌شود و در کشور سوئیس فعال است. این شرکت در  سال 1866 توسط فردی به نام هنری نستله تاسیس شد. از برندهای این شرکت میتوان به نسکافه، نسکوئیک، اسمارتیز و کیت کت و مگی اشاره کرد. نستله 436 کارخانه مجهز در 85 کشور جهان دارد و افراد زیادی ( حدود 335 هزار نفر ) در این شرکت مشغول به کار هستند. نشان تجاری نستله بر اساس نام خانوادگی موئسس آن ( هنری نستله) ساخته شده است. در این مقاله درباره‌ی برند نسکافه و قهوه گلد نستله که یکی از بهترین محصولات این کمپانی است با شما صحبت خواهیم کرد

 

قهوه فوری چیست؟

قهوه فوری یک نوع قهوه آماده است که بیشتر مردم آن را به نام نسکافه می‌شناسند. کشور برزیل بزگترین تولید کننده‌ی این دانه‌ها است. تهیه‌ی این نوع نوشیدنی با سرعت بالایی انجام میشود و شما برای نوش جان کردن این قهوه فقط به یک لیوان آب جوش نیاز دارید. قهوه فوری از دو روش  گرما و حرارتی ( پاششی) و روش انجمادی استفاده میشود که توضیح متخصری درباره ی هرکدام به شما خواهیم داد

روش حرارتی (پاششی)

در این روش قهوه ها در ظرفی استوانه ای شکل در یک کانال هوای گرم  ریخته میشوند که دانه های قهوه در این کانال رطوبت خود را از دست میدهند و خشک میشوند و زمانی که  به انتهای استوانه میرسند تبدیل به دانه هایی بسیار ریز میشوند که به راحتی قابل حل شدن در آب است.

روش خشک کردن انجمادی

در این روش مانند روش های دیگر نیز ابتدا دانه های قهوه بو داده و آسیاب میشوند سپس ان ها را درون آب حل میکنند و دم می آید. در مرحله ی بعد قهوه اماده را در دمای 40- درجه سانتیگراد در یک لایه بسیار نازک منجمد میشود و آن را به دانه های کوچکی تقسیم میکند که قابلیت حل شدن در اب را دارند. در آخرین مرحله ان ها را در دمای پایین خشک میکنند که در نهایت به قهوه فوری تبدیل میشود. به طور کلی روش خشک کرن انجمادی روش پیچیده تری نسبت به خشک کردن پاششی است.

قهوه‌ فوری (نسکافه)

نسکافه در دو نوع محصول مختلف عرضه میگردد : نسکافه گلد و کلاسیک. اما تفاوت ابن دو با یکدیگر چیست؟


قهوه گلد نستله
قهوه کلاسیک    

تفاوت قهوه‌ی گلد و کلاسیک

بزرگترین تفاوت این دو نوع محصول در روش تهیه‌ی اولیه آن است. نسکافه کلاسیک به روش حرارتی  و نسکافه گلد به روش انجمادی تهیه می‌شود. نسکافه گلد به دلیل روش تهیه‌ی آن در حفظ و نگه داری طعم قهوه نسبت به کلاسیک عملکرد بهتری دارد اما تفاوت طعم آن ها به چه صورت است

تفاوت طعم قهوه ی گلد و کلاسیک

نسکافه گلد با توجه به طرز تهیه‌ی آن کافئین کمتری نسبت به نسکافه کلاسیک دارد و در نتیجه با طعمی ملایم تر و تلخی کمتری همراه است.

نسکافه گلد یک لول بالاتر از نسکافه کلاسیک!

نسکافه گلد به دلیل ملایم بودن طعمش استفاده‌ی بیشتری میان مردم ایران دارد. به همین دلیل نسکافه گلد نسبت به نسافه کلاسیک از قیمت بالا تری برخورد دار است.

 

روش تهیه نسکافه فوری

برای تهیه یک لیوان قهوه فوری نیازی به دستگاه‌های گران قیمت نیست ! شما فقط به یک لیوان آبجوش نیاز دارید تا طعمی به یادماندنی را تجربه کنید.

مواد لازم : پودرنسکافه ، آبجوش یا شیر ، شکر ، کافی میت ( دلخواه)

افزودن قهوه : قهوه را با توجه به حجم لیوان خود اضافه کنید (240 میلی لیتر کافی است)

اضافه کردن شکر : میزان شکر را با توجه با ذائقه خود اضافه کنید. بهتر است این کار را قبل از اضافه کردن آبجوش انجام دهید.

اضافه کردن آبجوش یا شیر گرم : شیر یا آبجوش را به ترکیبات خود اضافه کنید. سپس خوب هم یزنید تا رنگ نوشیدنی شما به رنگ قهوه ای و کرمی ( حدود 50-50) تبدیل شود.

اضافه کردن کافی میت : اکر دوست دارید قهوه شما طعمی ملایم داشته باشد ، میتوانید مقداری کافی میت ( پودر خامه ) به آن اضافه کنید.

اما چطور قهوه خود را به کاپوچینو تبدیل کنیم ؟

چند راهکار ساده وجود دارد. ساده ترین کار این است که شیر خود را بر روی اجااق گاز یا مایکروویو گرم کنید سپس آن را هم بزنید تا شیر حالت کف دار به خود بگیرد. این کار با دستگاه فرنچ پرس نیز قابل انجام است.

نسکافه گلد و کلاسیک در باریسما

شما میتوانید قهوه گلد یا کلاسیک را با توجه به سلیقه و ذائقه خود از فزوشگاه باریسما خریداری کنید. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم سوال های شما را برطرف کرده باشیم کارشناسان قهوه در باریسما به خوبی برای خرید یک قهوه تازه و دلچسب به شما راهنمایی میدهند

این نوشته در قهوه ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *