دی کف یا قهوه بدون کافئین جایگزینی ایده آل برای قهوه

دی کف یا قهوه بدون کافئین جایگزینی ایده آل برای قهوه

نوشیدنی های داغ در روزهای سرد پائیز و زمستان طرفداران زیادی دارد. از جمله این نوشیدنی ها کافی یا قهوه می باشد. که به علت داشتن کافئین زیاد بیشتر مردم با این که از طرفداران آن هستند، ولی در مصرف آن احتیاط می کنند. ما در باریسما دی کف یا در اصطلاح، قهوه بدون کافئین را به شما معرفی می کنیم. تا با خیال راحت نوشیدنی دلخواه خود را با همان کیفیت سابق نوش جان کنید.

همان طور که می دانید، مصرف بیش از حد کافئین برای سلامتی بدن عوارض نا مطلوبی دارد. و پزشکان مصرف بی رویه کافئین را برای عامه مردم، علی الخصوص کسانی که بیماری زمینه ای دارند، توصیه نمی کنند. اگر از افرادی هستید، که به کافی علاقه وافری داشته و نمی توانید مصرف آن را محدود کنید مقاله زمان مصرف قهوه در باریسما را حتما مطالعه کنید. تا ضرر های این نوشیدنی خوشمزه را به حداقل برسانید.

قهوه بدون کافئین

دی کف یا قهوه بدون کافئین چیست

قهوه بدون کافئین همان طور که از نامش مشخص است قهوه ای با کمترین میزان کافئین می باشد. البته درطبیعت چنین قهوه ای به طور طبیعی وجود ندارد. اما با استفاده از روش هایی که در ادامه ذکر خواهد شد، درصد زیادی از کافئین دانه های قهوه را گرفته و آن را تبدیل به محصول جدیدی به اسم دی کف می کنند.

دانشمندان طی چند سال گذشته به بررسی میزان مصرف قهوه و چای در افراد و بیماری های آن ها پرداختند. آن ها همچنین به این موضوع پی بردند که مصرف قهوه و چای باعث کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل، مرگ زودرس، سکته قلبی و مغزی در سنین بالا می شود.

بدون کافئین لاوازاجت کافی (قهوه انرژی زا) – Jet coffee

قهوه دی کف چگونه تهیه می شود؟

بر اساس آزمایشات انجام شده، برآورد شده در هر فنجان قهوه دی کف حدود 7 میلی گرم کافئین است. این نوع قهوه طی فرآیند حذف کافئین، 97 درصد از کافئین خود را از دست می دهد. کافئین توسط حلال هایی مانند دی اکسید کربن یا حلال های آلی، از قهوه خارج می شود. این کار زمانی که قهوه سبز است، یعنی هنوز برسته نشده است، انجام می پذیرد.

برخی از مواد حلال شیمیایی مانند اتیل استات،  متیلن کلراید، بنزن و… در این روش مورد استفاده قرار می گیرند. و ممکن است برای بدن مضر باشند. سالم ترین و بهترین روش برای حذف کافئین در قهوه های دی کف استفاده از فرآیند SWISS WATER است. این روش به هیچ عنوان با مواد شیمیایی انجام نمی شود و برای تهیه آن فقط به آب، دما و زمان نیاز است.

 

تاریخچه تولید قهوه دی کف

فریدلیب اف لانگه FRIEDIEB RUNGE اولین انسان در جهان بود که موفق شد کافئین را از دانه های قهوه جدا کرده و قهوه بدون کافئین تولید کند. وی که به پدرخوانده کافئین شهرت دارد، در سال 1820 موفق به انجام این کار شد. حدود صد سال بعد در تاریخ 1906 مردی به نام LUDWIG ROSELIUS فرآیند جدا کردن کافئین را گسترش داد و آن را به یکی از محصولات پرطرفدار در تجارت بدل کرد. او این کار را با استفاده از یک ترکیب شیمیایی به نام بنزن انجام داد.

با توجه به اینکه بنزن برای بدن مضر است، امروزه دیگر از روش ROSELIUS برای جداسازی کافئین از قهوه انجام نمی شود. بنزن ماده ای شیمیایی و سرطان زا است و این امر توسط انجمن سرطان آمریکا تایید شده است. بنابراین توصیه می کنیم در مواد غذایی مورد استفاده خود از جمله قهوه دقت کنید و موادی را برگزینید که آسیبی به بدن نرسانند.

دی کف چیست

قهوه دی کف برای چه کسانی مناسب است؟

امروزه بسیاری از افراد جهان مصرف حداقل یک فنجان قهوه در روز را در برنامه خود دارند. ممکن است افرادی به کافئین درون قهوه حساسیت داشته باشند. از جمله علایم آن می توان به سردرد، افزایش ضربان قلب، تورم و خارش لب و زبان و… اشاره کرد. اگر جزو کسانی هستید که به قهوه حساسیت دارند و نمی توانند از نوشیدن آن صرف نظر کنند، پیشنهاد ما به شما قهوه دی کف است. قهوه دی کف یا بدون کافئین، قهوه ایست که کافئین آن قبل از برشته شدن، طی فرآیند های گوناگون، از آن جدا شده است.

جلوگیری از ریفلاکس معده با قهوه بدون کافئین

مصرف بیش از حد قهوه های عادی می تواند سبب ریفلاکس معده شود. ریفلاکس معده زمانی انجام می شود که اسفنگتر انتهای مری به طور کامل بسته نشده و کیموس معده وارد مری شود. و با توجه به این که مقاومت مری در برابر اسید معده، کمتر از خود معده است، می تواند باعث آسیب به بافت های مری شود. این امر باعث می شود در ابتدای معده خود احساس سوزش و ناراحتی کنید.

در عین حال اگر شما جزو کسانی هستید که به این عارضه مبتلا هستند و دستگاه گوارش حساسی دارند، اما به دلیل علاقه خود نمی توانید از قهوه بگذرید، می توانند با خیال آسوده از قهوه های دی کف استفاده کنید. و روزانه نوشیدنی مورد علاقه خود را میل کنید.

قهوه دیکف

مزایای مصرف قهوه دی کف

قهوه های بدون کافئین حاوی قاین هستند. قاین با تاثیر بر روی کبد میزان مواد ترشحی را کاهش و در نتیجه از آن در برابر آسیب های ممکن، محافظت می کند. شما می توانید با مصرف قهوه دی کف، احتمال ابتلا به بیماری دیابت را تا 7 درصد کاهش دهید.

قهوه دی کف دارای موادی همچون آنتی اکسیدان و مواد مغذی است. از جمله آنتی اکسیدان های موجود در آن می توان به هیدروکرینامیکی و پلی فنل اشاره کرد. این مواد در قهوه های دی کف، 15 درصد کمتر از قهوه های عادی است.

شما می توانید با مصرف روزانه قهوه، پوستی شاداب، جوان و زیبا داشته باشید. قهوه دارای آنتی اکسیدان های متفاوت است. از جمله عواملی که بر سلامت پوست تاثیر می گذارند، رادیکال های آزاد هستند. رادیکال های آزاد از جمله عوامل بیرونی هستند که بر روی پوست تاثیر می گذارند. از جمله عوارض آن می توان به شل شدن پوست و ایجاد لکه های قهوه ای بر روی پوست اشاره کرد. آنتی اکسیدان های موجود در قهوه دی کف، به مبارزه با رادیکال های آزاد می پردازند و آن ها را از بین می برند.

اگه دوست داشتید کلی اطلاعات باحال در مورد قهوه های بدون کافئین به دست بیارید پیج اینستاگرام باریسما رو دنبال کنید

این نوشته در قهوه ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *